Moba, Barneveld

Ga terug naar het overzicht

Moba levert bijzonder innovatieve en betrouwbare totaaloplossingen voor de eierindustrie die voldoen aan de strenge normen van de huidige markt. Vier jaar geleden begon de samenwerking met Moba tijdens een Open Huis bij RDJ AV. We zijn gevraagd om in fases een kwalitatief goed omroepsysteem te installeren in het gehele pand. Hiervoor is een uitgebreid meerjarenplan gemaakt. Aan het begin van iedere nieuwe fase zit RDJ AV aan tafel bij Moba om mee te denken over de audiovisuele inrichting. Dit is een prachtig voorbeeld van een prettige en langdurige samenwerkingsrelatie, waarbij we onze kennis en ervaring kunnen delen en inzetten voor onze opdrachtgever.

Omroepsysteem met grafische weergave
Bij de receptie is een touchpaneel en een omroeppaneel geplaatst. De receptioniste kan via het touchpaneel bepalen in welke zones en ruimtes de berichten worden omgeroepen. Op het touchpaneel wordt een grafische plattegrond van het pand weergegeven, waarbij de zones in kleur worden weergegeven. Wel zo overzichtelijk!

De beheerder, die op een andere plek in het pand zit, heeft ook een touchpaneel waarop hij per zone het volume kan aanpassen en de muziek aan/uit kan zetten. Elke werkdag schakelt het systeem automatisch aan en uit op de ingestelde tijden, maar de beheerder kan ook handmatig instellen dat de muziek langer aanblijft bij overwerk. Ook kan de beheerder de radiozender uitkiezen.


Radiozenders
Moba heeft zelf een goede oplossing bedacht om iedere werkdag tegemoet te komen aan de wensen van de medewerkers: vier keer per dag wisselt het systeem op vaste tijden automatisch van radiozender, zodat niet de hele dag dezelfde zender aanstaat. Zo is er voor elk wat wils en wordt voorkomen dat men de achtergrondmuziek na verloop van tijd zat wordt.
In de pauzes gaat de muziek automatisch uit. De pauzes worden aangekondigd en afgesloten met een pauzebel die het geluid van een stoomfluit laat horen. Zo kan het team gelijktijdig pauze houden. De stoomfluit is uitgekozen uit een heel scala aan pauzebel-geluiden, het is bedoeld als knipoog naar het verleden. Een pauzebel zorgt voor meer efficiëntie op de werkvloer van een productiebedrijf. Zo begint en eindigt de pauze op afgesproken tijden en komt het productieproces niet in gevaar.

 

Enorm flexibel
Projectleider Kees Wijnands vertelt: “Wat het door ons uitgedachte omroepsysteem zo bijzonder maakt is de enorme flexibiliteit, welke wordt verkregen door gebruik te maken van een programmeerbare audioprocessor en door de versterkers de-centraal te plaatsen. De audio wordt via het datanetwerk verstuurd naar de verschillende delen van het bedrijf, via glasvezel.
Dit maakt het systeem uiterst flexibel, want overal waar netwerk is, is het mogelijk om het geluid weer te geven. Denk bijvoorbeeld aan een groot bedrijfsevenement. Het voltallige personeel past niet in de kantine, echter is het mogelijk om het geluid uit de kantine ook te laten horen in een grote tent die op het buitenterrein wordt geplaatst, of in andere ruimtes in het pand. Zo kan iedereen live meemaken wat er in de bedrijfskantine gebeurt.

We kunnen op afstand bepalen naar welke ruimtes de signalen worden gestuurd. Het systeem is dan ook op afstand te benaderen voor service of aanpassingen. Dit maakt het systeem erg flexibel, tot nu toe konden we alle wensen van de klant implementeren via software-matige aanpassingen.”

Bedrijfskantine
De bedrijfskantine is opnieuw opgebouwd met een bedrijfsrestaurant en dakterras. Er zit een vergaderzaal naast het restaurant, die door middel van een vouwwand aan elkaar te verbinden zijn.
In het bedrijfsrestaurant zijn narrowcasting schermen opgehangen, waarop medewerkers bedrijfsinformatie kunnen lezen. Ook is het mogelijk om dezelfde presentatie als in de vergaderzaal op deze schermen weer te geven.


Vergaderruimte
De vergaderzaal is voorzien van een presentatieopstelling met een beamer. Op korte termijn wordt daar een nieuw vergadersysteem geïmplementeerd. Vanwege de coronacrisis is er behoefte aan een goed video conferentiesysteem welke geschikt is voor grotere groepen. Er komt een beweegbare camera en een Biamp Devio. Dit is een systeem met microfoons die aan het plafond worden bevestigd. Deze microfoons hebben elk acht zones: de zone waar de spreker zit wordt verstaanbaar en de andere zones worden gedempt. Hierdoor is de spreker altijd goed verstaanbaar en wordt het achtergrondgeluid geminimaliseerd. Het geluid van de videoconferentie (de wederpartij) wordt via plafondluidsprekers weergegeven in de vergaderruimte.

 

“RDJ AV heeft veel kennis en innovatie om audio/video op grote schaal te implementeren.
Voor grote projecten kan ik RDJ AV zeker aanbevelen.”

Willem van der Wiel
Supervisor TD / IV – MOBA Barneveld

 

 

Ga terug naar het overzicht

Over ons

RDJ AV verhuurt, levert, installeert en onderhoudt audiovisuele installaties sinds 1998. We realiseren projecten bij onder meer bedrijven, fabriekshallen, kantoren, scholen, kerken, horeca, retail en sportaccomodaties. We weten hoe belangrijk het is dat de techniek altijd naar behoren werkt. Wij zetten ons in voor slimme oplossingen. Dat wil zeggen: degelijk, betrouwbaar, flexibel en eenvoudig te bedienen.

We zijn met name actief in de Vallei regio: Ede, Wageningen, Barneveld, Veenendaal, Apeldoorn, Arnhem.

Over RDJ AV

Vrijblijvend contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.