Tips bij online kerkdiensten (1)

Ga terug naar het overzicht

Momenteel zijn veel kerken de mogelijkheden aan het onderzoeken van online kerkdiensten. Er ontstaan door het hele land ook mooie samenwerkingsinitiatieven tussen kerken. Zij slaan de handen ineen in deze crisissituatie. Wij ondersteunen kerken graag in deze onwerkelijke periode.

RDJ AV werkt nauw samen met Kerkdienstgemist.nl. Zo kunnen we samen de kwaliteit leveren die we beloven. Kerkdienstgemist.nl houdt de vaste servicepartners zoals RDJ AV en de aangesloten kerken uitermate goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Kerkdienstgemist.nl heeft in de afgelopen week veel extra capaciteit beschikbaar gemaakt nu er elke zondag veel meer mensen op afstand de kerkdiensten mee willen maken. Alles is ingezet om de infrastructuur voor de website, audio en videoservers verder op te schalen om de te verwachten drukte aan te kunnen.

Hieronder delen we een aantal tips voor kerken die het online uitzenden van kerkdiensten in de komende periode makkelijker maken.

1. Verwijs uw gemeenteleden rechtstreeks naar de pagina van de kerk. Hierdoor worden de systemen bij Kerkdienstgemist.nl minder belast. Zo werkt het: ga op Kerkdienstgemist.nl naar de publieke pagina van uw kerk en kopieer de URL in de adresbalk en zet deze op uw website of verspreid deze via email.
  2. Houd de dienst ’s middags of ‘s avonds in plaats van ’s morgens. Dat helpt om de belasting op de systemen beter te spreiden. In dat geval is het wel van belang om de vaste opnametijd te wijzigen in het systeem.
  3. Zorg bij de uitzending van beeld voor de juiste apparatuur. Servicepartners zoals RDJ AV uit Ede kunnen daarbij helpen. Heeft u al een camera? Zoom dan goed in, zodat de mimiek van de predikant goed te zien is.
  4. Als er opnames gemaakt worden in een lege kerk, zet dan de luidsprekers uit voor een betere spraakverstaanbaarheid van de predikant op de uitzending. Hierdoor is er minder galm in de kerkzaal.
  5. Het is mogelijk om de opnames alleen beschikbaar te maken voor de eigen leden. Kerkdienstgemist.nl legt op haar website uit hoe dit ingesteld kan worden. RDJ AV kan u daar waar nodig bij helpen.
Ga terug naar het overzicht

Over ons

RDJ AV verhuurt, levert, installeert en onderhoudt audiovisuele installaties. We realiseren projecten bij onder meer bedrijven, kerken, scholen, kerken en sportaccommodaties. We weten hoe belangrijk het is dat de techniek altijd naar behoren werkt. Wij zetten ons in voor slimme oplossingen. Dat wil zeggen: degelijk, betrouwbaar, flexibel en eenvoudig te bedienen.

Over RDJ AV
Teamfoto zittend website2